Εκπαιδευτικοί από σχολεία σε όλη τη χώρα αντάλλαξαν γνώσεις και τεχνικές, δημιουργώντας μια δυναμική κοινότητα που υποστηρίζει την καινοτομία. Ένα LED φωτισμένο ηλιακό ρολόι, το οποίο αναρτήθηκε σε μια από αυτές τις διαδικτυακές ομάδες, έκανε αμέσως αίσθηση. Περίπου 50.000 άτομα το είδαν και 1.500 από αυτά ζήτησαν οδηγίες για την κατασκευή του. Έτσι, ξεκίνησαν ηλεκτρονικές επιμορφώσεις, οι οποίες οδήγησαν στην δημιουργία πολλών ηλιακών ρολογιών στις αυλές των σχολείων, συσπειρώνοντας καθηγητές και μαθητές.
Πίσω από αυτή την πρωτοβουλία βρίσκεται ο διευθυντής ενός γυμνασίου στη Βόρεια Ελλάδα, ο οποίος ονειρεύτηκε ένα ηλιακό ρολόι μετά από μια επίσκεψη σε άλλο σχολείο. Αντί να περιμένει βοήθεια από κρατικές δομές, στράφηκε σε συναδέλφους του για υποστήριξη. Η ενσυναίσθηση και η διάθεση συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών αποδείχθηκαν καταλυτικές.
Η πανδημία επιτάχυνε την ανάγκη για αυτομόρφωση και καινοτομία, καθώς κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις. Αντί να περιμένουν λύσεις από τα υπουργεία, δημιούργησαν ομάδες αλληλοβοήθειας για να ανταλλάξουν πληροφορίες και να υποστηρίξουν ο ένας τον άλλον. Αυτή η συλλογική προσπάθεια είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της τεχνολογικής τους γνώσης και τη δημιουργία γερών δεσμών.
Τα ηλιακά ρολόγια έγιναν όχι μόνο ένα μάθημα STEM, αλλά και μια ευκαιρία για διαθεματική μάθηση, που συνδύασε Γεωμετρία, Φυσική, Γεωγραφία, Αστρονομία και Ιστορία, χωρίς την ανάγκη πολύπλοκων θεωριών ή αυστηρών διδακτικών προσεγγίσεων. Όσοι συμμετείχαν μέσα από αυτή τη διαδικασία διδάχτηκαν ουσιαστικά, δημιούργησαν δεσμούς και ενίσχυσαν την αλληλοϋποστήριξη.
Η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος δείχνει ότι η εκπαίδευση μπορεί να είναι αποτελεσματική και χαρούμενη όταν στηρίζεται στην κοινότητα και στην ενσυναίσθηση. Ίσως οι υπεύθυνοι της εκπαίδευσης θα έπρεπε να αναγνωρίσουν αυτές τις πρωτοβουλίες και να επιβραβεύσουν τους εκπαιδευτικούς που προάγουν την καινοτομία. Πηγή: tovima.gr