Εως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα κατατεθεί στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές και ποινές για παραβάσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ποινές θα επιβάλλονται στον οδηγό αντί για το όχημα. Σε περιπτώσεις όπου ο παραβάτης δεν μπορεί να προσδιοριστεί (π.χ. κλήσεις από κάμερες), η ποινή θα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Με τον νέο ΚΟΚ, τα όρια ταχύτητας αλλάζουν, με τη μέγιστη ταχύτητα στον αστικό ιστό να μειώνεται από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα και στα 20 χλμ./ώρα στην περιοχή σχολείων. Προβλέπονται επίσης αυστηρές ποινές για υποτροπές, που περιλαμβάνουν την αφαίρεση άδειας οδήγησης έως και 5 χρόνια, ποινές φυλάκισης έως 5 χρόνια, και πρόστιμα που φτάνουν τις 10.000 ευρώ.
Οι κατηγορίες των παραβάσεων είναι κατανεμημένες σε τρεις ομάδες:
1. Οι χαμηλής επικινδυνότητας παραβάσεις (Ε1) εγκυμονούν ποινές 30 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης έως 10 ημέρες.
2. Οι μεσαίας επικινδυνότητας παραβάσεις (Ε2) επισύρουν πρόστιμο 150 ευρώ και 20 ημέρες αφαίρεσης άδειας.
3. Οι υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις (Ε3), όπως η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, ελέγχονται με ποινές αυστηρές που φτάνουν έως κακουργηματική δίωξη.
Ειδικό βάρος δίνεται στα δίκυκλα, με την προτεραιότητα στα φανάρια, επιτρέποντας τους να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα. Επιπλέον, μπορούν να κάνουν ελιγμούς ανάμεσα σε σταματημένα οχήματα, με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα. Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν επίσης τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ποδήλατα, προωθώντας τη μικροκινητικότητα και τη χρήση ασφαλών δρόμων.
Σημαντική είναι η υποχρεωτική χρήση κράνους για όλους τους τύπους μοτοσικλετών, με αυστηρές ποινές για τους παραβάτες. Όσον αφορά τη στάθμευση, οι δίκυκλες μηχανές θα επιτρέπεται να παρκάρουν κάθετα στο οδόστρωμα, εξοικονομώντας θέσεις για τα αυτοκίνητα.
Ο ΚΟΚ στοχεύει τελικά στη μείωση των ατυχημάτων, με δεδομένο ότι το 74% από αυτά συμβαίνουν στις πόλεις.
Πηγή: tovima.gr