Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις επικείμενες εκπτώσεις της Black Friday και Cyber Monday, όπως προκύπτει από την πρώτη ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024. Η έρευνα αυτή θα παρουσιαστεί πλήρως τον Δεκέμβριο και από τα ευρήματα φαίνεται ότι το 50% των συμμετεχόντων σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές.
Παρά την επιφυλακτικότητα που δείχνουν οι καταναλωτές, σχεδόν το 79% όσων θα κάνουν αγορές δήλωσαν ότι προγραμματίζουν να αναβάλουν κάποιες από αυτές για τις ημέρες των μεγάλων εκπτώσεων. Οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών είναι οι πιο πρόθυμοι να ψωνίσουν (65%), ακολουθούμενοι από την ηλικιακή ομάδα 40-49 ετών (54%). Μάλιστα, οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά έχουν υψηλότερα ποσοστά προθυμίας για αγορές (60%).
Η έρευνα επισημαίνει ότι η διάθεση για κατανάλωση σχετίζεται με το εισόδημα και την τιμή των προϊόντων. Περίπου το 62% των καταναλωτών που δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία αναφέρουν ότι δεν θα προχωρήσουν σε αγορές.
Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε ότι η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές επηρεάζουν τις καταναλωτικές προθέσεις, κάνοντάς τους επιφυλακτικούς. Χρειάζεται προσαρμογή στις στρατηγικές των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες και δεδομένα για να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά.
Τα ευρήματα αυτά αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες τάσεις, όπου οι καταναλωτές είναι προσεκτικοί στις αγορές τους εξαιτίας της οικονομικής επιβράδυνσης και του πληθωρισμού. Πηγή: tovima.gr.