Χαμηλότερες τιμές προϊόντων παρατηρούνται στα ράφια της εγχώριας αγοράς, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που συγκρίνει τις τιμές σε ελληνικά σούπερ μάρκετ με αυτές σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αγγλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Γερμανία και η Ρουμανία.
Η ανάλυση προήλθε από οργανωμένη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία περιλαμβάνει στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών και δειγματοληψίες από 44 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, καλύπτοντας συνολικά 42 κατηγορίες προϊόντων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, οι τιμές αφορούν αποκλειστικά αλυσίδες σουπερμάρκετ και περιλαμβάνουν τελικές τιμές τόσο επώνυμων προϊόντων όσο και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων προσφέρει ακριβώς αυτά τα προϊόντα με χαμηλότερες μέσες τιμές, γεγονός που οφείλεται στην οργανωμένη προσπάθεια των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για περιορισμό των τιμών τα τελευταία χρόνια.
Μια λεπτομερής σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών αποκαλύπτει ότι η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι σε σύγκριση με την Ελλάδα, με τη Γερμανία να είναι κατά 33% ακριβότερη και την Γαλλία κατά 25%, ενώ τονίζεται ότι, αν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ, οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν χαμηλότερες από τις συγκεκριμένες χώρες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, όπως το ύψος των ΦΠΑ, οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης, οι κανονιστικές διατάξεις, καθώς και οι καταναλωτικές συνήθειες και οι οικονομικές συνθήκες. Όλες αυτές οι παραμέτροι πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη σύγκριση τιμών.
Οι σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στη σύγκριση περιλαμβάνουν στην Ελλάδα γνωστές αλυσίδες όπως ο Σκλαβενίτης και η ΑΒ, ενώ οι άλλες χώρες διαθέτουν επίσης μεγάλες αλυσίδες, διασφαλίζοντας ότι η ανάλυση καλύπτει τις περισσότερες πτυχές της αγοράς.
Πηγή: tovima.gr