Ρυζόγαλα, κρέμες βανίλιας ή σοκολάτας, γιαούρτια με πέτσα, κεφίρ και παραδοσιακά γλυκά βασισμένα σε γάλα είναι κάποια προϊόντα που προσφέρουν τα σύγχρονα γαλακτοπωλεία. Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τη στροφή προς τα φυτικά προϊόντα, αυτά τα καταστήματα φαίνεται να ευημερούν. Με υψηλής ποιότητας ελληνικό γάλα, παραδοσιακές συνταγές και αυστηρές διαδικασίες ασφάλειας τροφίμων, τα γαλακτοπωλεία έχουν εξελιχθεί σε αλυσίδες, ενώ αρκετά από αυτά παραμένουν παραδοσιακά.
Η εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων Στάμου, η οποία ανήκει στον όμιλο Γιώτης από το 2018, έχει σημαντική παρουσία στην Αττική με 23 καταστήματα. Ιδρύθηκε πριν 60 χρόνια και το 2023 κατέγραψε τζίρο 30,59 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη της προ φόρων ανήλθαν σε 207 χιλ. ευρώ, βελτιωμένα σε σχέση με τις ζημίες της προηγούμενης χρονιάς. Η Δημητρίου, η οποία ιδρύθηκε το 1969, διαθέτει 11 γαλακτοπωλεία και στοχεύει σε τζίρο άνω των 9,5 εκατ. ευρώ φέτος. Και οι δύο εταιρείες επικεντρώνονται στην παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων γάλακτος και στην ανάπτυξη του δικτύου τους.
Η εταιρεία Βάρσος, που λειτουργεί από το 1892, καταγράφει θετική πορεία με αύξηση του τζίρου της κατά σχεδόν 25% το 2023, φτάνοντας τα 2,89 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 97% και είναι ενδεικτικό της ιστορικής αξίας της συγκεκριμένης επιχείρησης στα γαλακτοπωλεία της περιοχής.
Η Cremeria Veneti, υπό την ηγεσία του Παναγιώτη Μονεμβασιώτη, δραστηριοποιείται επίσης στην αγορά των γαλακτοπωλείων, ενσωματώνοντας νέα προϊόντα και σύγχρονα concepts, όπως gelateria και ζαχαροπλαστείο, με την υπόσχεση ότι θα χρησιμοποιεί μόνο φυσικό γάλα. Ο νέος ιδιοκτήτης σχεδιάζει να επενδύσει 10 εκατ. ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια.
Η Δημητρίου εξειδικεύεται σε παραδοσιακά γιαούρτια και επιδόρπια, με τη γκάμα της να εμπλουτίζεται συνεχώς. Η Στάμου και η Δημητρίου ανταγωνίζονται τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες κυρίως μέσω σούπερ μάρκετ όπου διανέμονται τα προϊόντα τους.
Πηγή: tovima.gr