Στην τρέχουσα κατάσταση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, ο υπουργός εμπορίου της Κίνας, Wang Wentao, επισημαίνει τους σημαντικούς κινδύνους που θα φέρει η πιθανή επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη. Ο Wang πραγματοποιεί ένα κύκλο συναντήσεων με ευρωπαίους αξιωματούχους ενόψει της κρίσιμης ψηφοφορίας στο Ευρωκοινοβούλιο που αναμένεται εντός των επόμενων δύο μηνών.
Ο Wang Wentao, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον γερμανό υπουργό οικονομικών Robert Habeck, εξέφρασε την ελπίδα του ότι θα υπάρξει σύντομα μια λύση στο ζήτημα, η οποία θα είναι σε συμφωνία με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, ώστε να αποφευχθεί η κλιμάκωση των εμπορικών τριβών ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη. Διαβεβαίωσε ότι οι νέοι δασμοί θα έχουν «σημαντικό αντίκτυπο» στους εμπορικούς δεσμούς και τις επενδύσεις.
Η γερμανική πλευρά, με τον υπουργό Robert Habeck να τονίζει την υποστήριξη της Γερμανίας στο ελεύθερο εμπόριο, δήλωσε ότι η χώρα του θα υπερβεί προσπαθώντας να βρει κατάλληλες λύσεις με την Κίνα και να ελαχιστοποιήσει τις τριβές στον τομέα του εμπορίου. Αυτό υπογραμμίζει τη δίψα των γερμανικών βιομηχανιών για συνεργασία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πιο συγκεκριμένα, τα νέα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνουν δασμούς μεταξύ 7-9% έως 35,3% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, με βάση την εκτίμηση κατά πόσο οι εμπλεκόμενες βιομηχανίες επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις. Αυτές οι εναλλακτικές δασμολόγησης οδηγούν σε ανησυχίες για την επίπτωση στον ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αγορά.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι προγραμματισμένοι δασμοί θα τεθούν σε οριστική εφαρμογή από την αρχή του Νοεμβρίου, συμπληρώνοντας την ήδη υπάρχουσα φορολόγηση 10% που είχε ισχύσει προηγουμένως. Στις μέχρι τώρα ψηφοφορίες, ελάχιστες χώρες έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην επιβολή δασμών, αν και η ισορροπία αυτή μπορεί να αλλάξει.
Από την άλλη, η Γερμανία εκφράζει επιφυλάξεις για τους δασμούς, ενώ η Γαλλία και η Ιταλία έχουν θέσει τον εαυτό τους υπέρ της επιβολής τους, δημιουργώντας έναν διχασμό ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ. Αυτό φέρνει προκλήσεις όσον αφορά τη συνοχή της ευρωπαϊκής στρατηγικής στο θέμα των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα.
Πηγή: tovima.gr