Οι εργασίες για τη νέα Γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα προχωρούν εντατικά, με 25 από τις 26 θέσεις να είναι σε πλήρη ενεργεία και 20 πρόδρομες εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί. Ο Μετροπόντικας (TBM) «Αθηνά» έχει διανύσει πάνω από δύο χιλιόμετρα και αναμένεται να φτάσει στον σταθμό Ζωγράφου σε περίπου 15 ημέρες. Προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας μέχρι το τέλος του 2025, ενώ ο Μετροπόντικας (TBM) «Νίκη» που εκκινεί από το Άλσος Βεΐκου, αναμένεται να φτάσει στον πρώτο σταθμό της περιοχής σε περίπου ένα μήνα και θα ολοκληρώσει τις εργασίες του έως το 2026.
Επιπλέον, η νέα γραμμή έχει διαστασιολογηθεί για να καλύψει έναν επιβατικό φόρτο που θα είναι μεγαλύτερος από αυτόν που θα προκύψει το 2050, ενώ σχεδιάζονται και επεκτάσεις για το μέλλον. Το έργο αναμένεται να συμβάλει στην περιβαλλοντική και αστική αναβάθμιση των περιοχών όπου θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί του μετρό, ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη και την αξία των ακινήτων.
Για τη βέλτιστη χωρική και συνθετική διαμόρφωση των δημόσιων χώρων που θα αντιστοιχούν στους σταθμούς, υλοποιήθηκαν οκτώ αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί σε συνεργασία με την Ανάπλαση Α.Ε. Το αποτέλεσμα αυτών των διαγωνισμών θα επηρεάσει τη διαμόρφωση πλατειών σε περιοχές όπως η Κολωνάκι, η Κυψέλη και τα Εξάρχεια, δημιουργώντας καλαίσθητους δημόσιους χώρους.
Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η οποία περιλαμβάνει 4 χιλιόμετρα και τρεις σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος). Στο ίδιο έργο εντάσσεται και η εκσυγχρονισμένη κατασκευή του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, καθώς και ένα υπόγειο parking. Η ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού έχει γίνει, και αναμένεται η κατασκευή να αρχίσει το 2026 και να λειτουργήσει το 2031.
Ο ΟΑΣΑ είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό μελλοντικών επεκτάσεων του δικτύου μετρό. Σε προκαταρκτικό στάδιο έχει σχεδιαστεί η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα, καθώς και η σύνδεση με την Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας έτσι τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ με το μετρό. Η επέκταση της Γραμμής 4 δικτυώνει τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, με πιθανές συνδέσεις στις Γραμμές 1 και 2. Επιπλέον, σχεδιάζεται η προέκταση της Γραμμής 4 βόρεια από το σταθμό Κατεχάκη προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δικτύωση στη Γραμμή 1.
Άλλες μελλοντικές συνδέσεις περιλαμβάνουν κλάδους της Γραμμής 4 από τον σταθμό Ευαγγελισμός προς την ΠΥΡΚΑΛ και εξερεύνηση για επέκταση της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία.
Πηγή: tovima.gr